štvrtok 7. januára 2021

Spitfire LF Mk.IXc, Eduard 1/72 - Galeria

 Autor modelu a textu: António Kalik, @plastic_models_antonio

    Pri pohľade len na samotný model som hneď vedel, aký mám s ním plán, vyrobiť detailný model s brassin doplnkami motora a zbraňových šachiet, taktiež som k nemu prikúpil leptané vztlakové klapky.

    Stavbu som začal kokpitom, mohol som kúpiť resinový kokpit, ktorý sa mi zdal ako zbytočnosťou, keďže kokpit v stavebnici je na veľmi veľkej úrovni, doplnil som len pár rozvodov z drôtov. Kokpit som nastriekal interiérovou zelenou a natrel detaily farbami Revell.

 
    Následne som vyrezal poklopy, aby som mohol usadiť motor a zbraňové šachty, a ztenčil plast kde mali ísť vztlakove klapky. Pri následnom skladaní modelu dokopy som mal problem z napasovaním dielov, nebolo to kvôli stavebnici ale kvôli úpravám, ktoré som na ňom urobil. Myslím si že bez doplnkov by išiel dať do kopy dokonale. Tmelit bolo potrebné len malo, a aj to na miestach, kde boli usadené doplnky, pred farbenim celého modelu som najskôr nafarbil motor, ktorý som následne vymaskoval.

    Povrch som zjednotil surfacerom od gunze 1200 a následne vyleštil. Model som farbil rôznymi typmi farieb, od ammo by mig až po revell, cely model som zalakoval lesklým lakom tamiya x-22. Naniesol som dekaly, zase aplikoval lesklý lak a mohol som začať s patinou.
    Ako patinu som použil hlavne wash od ammo mig, ďalej som olejovymi farbami Umton použil metódu bodkovania, po zalakovani matným lakom som naniesol pigmenty, stekance, opotrebovanie akrylovymi ceruzkami a chipping striebornou pastelkou, po skompletovani modelu bol model hotový.
    
    Tento model sa dá jednoducho postaviť aj z krabičky, mám rad výzvy, tak som použil čo najviac viditeľných doplnkov na výslednom modely. Stavba bola veľmi zdĺhavá a náročná, ale výsledok si myslím že stojí za to.
 
António

5 komentárov:

  1. Antonio gratulujem, je u teba stále vidieť zlepšenie od modelu k modelu. Len tak ďalej.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. António, parádne éro.
    Skvelý model a super práca.
    👍👍👍
    Len tak ďalej.
    Dušan

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Výborná práca. Model ako má byť, bez zbytočných "trendy" čačiek. Skutočne zmenšený Spit.
      Oli

      Odstrániť