nedeľa 21. novembra 2021

Recenzia Zlínu Z226 Eduard 1/48, 1. časť

 

    Dlho očakávaná chvíľa je za mňou, a to prvé otvorenie lesklej krabičky od firmy @eduardcompany s názvom ,,Trenér,,. Jedna sa o limitovanú edíciu Zlínov ktoré lietajú v Česku, Slovensku a Maďarsku. V krabici sa nachádzajú dva modely v mierke 1/48. 

    Pri prvom pohľade som bol nadšený, potom čím dlhšie som porovnával model s reálnym lietadlom, tým nadšenie ubúdalo, vysvetlím neskôr. Začnem leptami, pliešok je plný prístrojových dosiek pre rôzne označenia, všetky farbené lepty majú jemnú textúru. Lepty obsahujú všetko potrebné pre dokonalý výsledok. Preihliadné diely sú nadherne vyrobené, lesklé, preihliadné a ani skoro neskresľujú. Jedinú pripomienku mám k bočnému okienku na prekryte kabíny, túto chybu vysvetlím v druhej časti recenzie. 

    Ďalej v krabičke nájdete nádherné dekaly vyrobené firmou Eduard, dekály sú nového typu, čo znamená že prenosný lak sa dá z dekalov stiahnúť dole. Keď som porovnával dekaly označenia OM-IFE s reálnou predlohou, nenašiel som žiadne chyby. S porovnávaním s reálnou predlohou som si dal záležať, keďže sa práve tento Zlín Z226MS nachádza v mojom domovskom aeroklube Trenčín v ktorom lietam na vetroňoch. Popisky sú tiež nádherné vytlačené, niektoré dokonca aj čitateľné. Návod je typický pre firmu Eduard, tento krát je trochu zložitejší kvôli rôznym úpravám Aeroklubov, takze každý Zlín má trochu iný kokpit. V stavebnici sú obsiahnuté aj masky ma prekryt kabíny, tento krát stavebnica obsahuje aj masky na niektoré partie sfarbenia, ako napríklad matný povrch pre kokpitom proti oslneniu. Recenzia modelu pokračuje v druhej časti.

Antonio Kalik @plastic_models_antonio


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára